Saturday 5 October 2024

Sensor Basikal


Sensor Basikal
dari XOSS





Penilaian Produk

Terdapat beberapa senario mengapa anda ingin berlatih pada frekuansi kayuhan (cadence) yang lebih tinggi atau lebih rendah bergantung pada matlamat latihan dan senario perlumbaan anda.   Memandangkan tiada paparan pada sensor itu sendiri, anda perlu menggunakan apl telefon untuk mendapatkan data daripada sensor.  Pada masa sekarang, pengeluar telah mengeluarkan Apl percuma (hanya dipanggil Jarv Bluetooth Odometer) yang mendapat data daripada Jarv Bluetooth.













     Frekuensi kayuhan (cadence) ialah ukuran bilangan pusingan seminit (RPM) pedal anda. Mengkonfigurasi penderia dalam apl. Frekuensi kayuhan (cadence) biasanya diukur pada engkol kiri, betul-betul di mana magnet dipasang pada titik pedal bersambung ke engkol. Kebanyakan orang cenderung membuat frekuensi kayuhan biasa antara kira-kira 80 ke 90RPM. Pengukuran frekuensi kayuhan (cadence) adalah metrik pengukuran yang penting.




          Sebagai contoh, untuk menyediakan Strava untuk sensor, anda perlu pergi ke 'Sensor Biometrik' dan kemudian mendayakan sensor Bluetooth.   Sensor Degupan Jantung, Kelajuan dan Frekuansi tersedia untuk dipasangkan.  Unit ini menjejaki sejarah aktiviti mengikut minggu, dan akan menunjukkan kepada ringkasan aktiviti mingguan anda.  Kedua-dua ini boleh didapati melalui penggunaan alatan Bluetooth Tenaga Rendah (terdapat banyak jaringan HR Bluetooth tenaga tinggi yang biasa juga).





- GO TO SHOP -






Waterproof Sling Bag








Penerangan Tentang Produk 

Beberapa bulan yang lalu, ada sedikit keraguan tentang fungsi peranti ini bahawa ia tidak lebih daripada sekadar gimik.   Anda mungkin tidak perlu bersusah payah untuk menjalankan aplikasi ini pada telefon (atau mana-mana peranti berbasikal) untuk berbasikal kayuhan pantas di sekitar bandar.  Apa yang anda dapati ialah ia sebenarnya menjadi sejenis keperluan pada masa akan datang.   Adalah sangat menarik sekiranya anda boleh menetapkan semula odometer dan meneruskan serta menentukan jarak kayuhan yang diberikan. Memandangkan sensor masih menjejakinya, ia hanya terus merakam perkara yang anda lakukan tanpa sebarang usaha tambahan (atau hayat bateri) diperlukan dari pihak. Pada akhirnya, telah tercipta ciri kecil yang bagus oleh peranti ini.





XOSS Bluetooth 4.0 Cycling Speed dan Cadence Bike Sensor menyambung secara tanpa wayar melalui teknologi Bluetooth ke Snartphone anda tanpa memerlukan sebarang penyesuai dan menyampaikan data frekuansi kayuhan (cadence) dan kelajuan pada masa nyata yang tepat. Sensor Bluetooth Basikal Pintar ini berfungsi dengan banyak jenis Apl iOS/Android kecergasan dan sukan.  Sensor basikal yang berfungsi bersama-sama dengan Apl iOS/Android pihak ketiga menjadikan iPhone anda sebagai peranti komputer berbasikal profesional.  Ia direka untuk iPhone 4S, 5/5C/5S, iPod touch 5 dan peranti Bluetooth iOS/Android yang lain.




Bagi kita yang tidak begitu biasa dengan sistem peranti lain, tambahkan sifar pada penghujung dan buat noktah itu sebagai koma.  Bagi sesetengah pengguna, ini mungkin agak mengelirukan kerana ramai yang biasa menggunakan sentimeter dan bukannya meter (iaitu saiz roda 1090cm dan bukannya 1.09m).  Ia adalah panjang yang sama, tetapi berbeza dalam unit SI.  Tambahan pula, ia juga membolehkan anda menentukan lilitan roda dalam meter.






Spesifikasi

Cadence Sensor:  Pedal magnet*1.
Speed Sensor:  Wheel magnet *1.
Sensor Size:   19mm x 57mm x 37mm.
Sensor Weight:   23g.
Wireless Transmission Interface:
Bluetooth 4.0® Low Energy.
Button & LED:   Main button and LED *1.
Radio Transmission Range:   10 meters.
Operating Temperature:
-10°C~+50°C (Operational)
Waterproof:
IPX7 (1 meter underwater for 30 minutes).
Battery:   User-replaceable CR2032 (3V)
Battery Life:
Around 1 years (based on 1 hour per day usage).





Kesimpulan

Jika anda sudah mempunyai sensor dan/atau anda memerlukan data meter kuasa atau data larian dalaman, anda mungkin lebih baik memfokuskan pada kecergasan Apl iOS/Android sukan kerana sokongannya jauh lebih luas antara kedua-dua apl dan peranti (pada asasnya semua di luar sana menyokong kecergasan iOS/Android  dan sensor Aplikasi kelajuan/kayuhan bersukan kecuali peranti Polar). Akhirnya saya mengharapkan untuk melihat lebih banyak sokongan pada peranti Bluetooth XOSS, dan menantikan banyak apl yang menggunakan Apl kecergasan dan sukan untuk iOS/Android.




Walau bagaimanapun, secara keseluruhannya, pasaran sensor untuk Peranti Pintar Bluetooth kekal sangat tidak seragam dan hanya bergantung pada segelintir apl sahaja.  Ambil contoh XOSS Bluetooth.  Mereka sepatutnya mempunyai Apl mereka sendiri untuk mendapatkan hasil yang lebih baik untuk peranti mereka.  Mungkin ada yang mengusahakannya dalam masa akan datang, masa pembangunan apl bersukan.  Ia juga memerlukan piawaian, yang hampir tidak disokong untuk profil peranti lain seperti kadar denyutan jantung, dan masih belum diselaraskan sepenuhnya untuk diletakkan bersama sensor kelajuan/kayuhan.  Tiada profil peranti lain wujud bersama (iaitu tiada apa-apa untuk meter pembakarannya kalori, larian pod dalam beta, dll...) dan tempoh masa untuk pengeluaran profil peranti itu adalah sangat panjang dan perlahan.

















Find Me Here:

     












Latest Advertiser Promotion:











"This Blog Is A Participant In Shopee's Associate's Program"

No comments:

Pembesar Suara Bluetooth Pintar

Pembesar Suara Kalis Air dari DLand & Oontz DLAND Waterproof Shockproof Speaker 1. Pembesar suara ialah istilah yang digunakan unt...